Dersin Adı | Beslenme ve Menü Planlamada Özel Konular |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 333 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; beslenme ilkeleri doğrultusunda bir menü tasarlamayı ve özellikli gruplar için menü oluşturmayı öğretmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında makro ve mikro besin öğelerinin; besinsel kaynakları, menüdeki önemi ve özel beslenme türleri için menü planlama konuları incelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş ve Değerlendirme Ölçütlerinin Tanıtılması | |
2 | Beslenme ve Sağlık İlişkisi | Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 1: Nutrition and You (3 – 30) |
3 | Makro Besin Öğeleri | Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 3: Carbohydrates (69-108), Chapter 4: Lipids, Fats and Oils (113-143), Chapter 5: Protein (143-165) |
4 | Mikro Besin Öğeleri | Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 6: Vitamins (165-192), Chapter 7: Water and Minerals (195 – 233) |
5 | Menü Planlama İlkeleri | Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 9: Recipe Makeovers (261 – 293) |
6 | Menü Planlama İlkeleri | Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 9: Recipe Makeovers (261 – 293) |
7 | Dengeli Menü Oluşturma | Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 10: Balanced Menus (261 – 293) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tüketicinin Özel Beslenme İhtiyaçlarına Göre Menü Planlama -1 Düşük Karbonhidratlı Diyetler | Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 11: Handling Customers’ Special Nutrition Requests (333 – 360) |
10 | Tüketicinin Özel Beslenme İhtiyaçlarına Göre Menü Planlama -2 Alerji ve İntolerans | Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 11: Handling Customers’ Special Nutrition Requests (333 – 360) |
11 | Tüketicinin Özel Beslenme İhtiyaçlarına Göre Menü Planlama -3 Hayvansal Beslenmenin Kısıtlandığı Diyetler Diğer Güncel Diyet Yaklaşımları | Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 11: Handling Customers’ Special Nutrition Requests (333 – 360) |
12 | Yaş Gruplarına Göre Menü Tasarımı | Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 13: Nutrition for All Ages (383 – 400) |
13 | Yaş Gruplarına Göre Menü Tasarımı | Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons (2013) Chapter 13: Nutrition for All Ages (383 – 400) |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Karen Eich Drummond, Lisa M. Brefere-Nutrition for Foodservice and Culinary Professionals-John Wiley and Sons, (8.ed) 2013 (ISBN: 978-1-118-42973-0) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | |||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | |||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | |||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır
| X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | X | ||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | |||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest